Wednesday 15 January 2014

Hari Konvo FIM & Berita2 Mengejutkan!

Salam.. 

Arini sy nk update ckt ttg majlis konvo FIM yg diadakan pd 13 Januari 2014 bertempat di Dewan Merdeka PWTC. Alhamdulillah segalanya brjln lancar dan seperti apa yg kami rancangkan. Sy berpeluang untuk berada di atas pentas bersama barisan pensyarah yg lain iaitu Chef Jamel, Chef Adib, Ustaz Helmi, En. Badrul, Pn. Norfiza, Mdm Loh, Pn. Maisarah, Syuhada dan Nadia. 

Semalam pula, sy smpt telefon mak sy di kampung. Ada beberapa berita yg agak mengejutkan bg sy sbnrnya.. Sy dpt tahu bhwa kakak sulung dan kmbr sy msng2 sdg mengandung ank kedua mereka. InshaAllah kaklong sy akan bersalin pd bulan Julai manakala kembar sy bulan Ogos. Sy dikhbrkn juga mengenai berita pertunangan adik sy Wani pd bulan Mei dan perkahwinannya pd bulan September thn ini juga. Alhamdulillah sy tumpang gembira buat mereka. 

Sejujurnya sy masih berusaha dan berharap untuk memperoleh kebahagiaan seperti mereka (anak). Tp takpe, mungkin Allah takdirkan rezeki itu tiba lewat sedikit. Sy masih mampu brsbr dan tersenyum krn sy yakin bhwa perancangan Allah itulah yg terbaik brbndg perancgn yg kita ada. Sabar itu indah bg org2 yg benar2 memahami erti ikhlas dan redha. 

Semoga kehidupan kita sentiasa dlm keberkatan Allah walau apa jua situasi yg kita hadapi dl, kini dan akn dtg. Amin.

1 comment:

Saya Disini said...

doa bnyk2..akan tiba masa adik nnti..