Thursday 5 January 2017

Selamat Tahun Baru 2017!

Assalamualaikum semua. Alhamdulillah, Allah masih berikan peluang untuk menikmati kehidupan ini sehingga sekarang. Rasa seperti ingin aktif menulis semula di sini. Moga diizinkan..

Saya bercadang nak update aktiviti atau maklumat penting yang saya lalui setiap hari supaya saya mampu ingat dan kenang suatu hari nanti.

30 Disember 2016 (Jumaat)

Saya dan suami saya balik kampung suami di Dungun. Kebiasaannya kami tak balik dungun hujung tahun sebab banjir. Tapi kali ni lambat banjir tiba. Lebih kurang pukul 5.30 pagi kami baru bertolak.

31 Disember 2016 (Sabtu)

Pada pukul 9.54 pagi kami sampai kampung. Dari Kuantan sampai ke kampung, hujan lebat tak berhenti. Sebelah malamnya kami sekeluarga dinner di CVU ipata Steamboat kat Kuala Terengganu. Mujur masa tu hujan dah berhenti. Tempat makan ni tepi pantai dan meja kerusinya berbentuk pondok buluh. Bagi saya ok la tempat ni cuma kurang selesa kalau nak dibandingkan dengan kedai makan yang dalam bangunan tu. Kurang selesa tu sebab jarak meja dengan tempat makanan sedikit jauh, berlecak (lepas hujan) dan agak sempit. Bekas yang disediakan untuk makan cuma bekas polistren yang biasanya orang jual rojak buah tu. Tak puas nak hirup sup.

1 Januari 2017 (Ahad)

Pagi sampai tengah hari kami habiskan masa di rumah je. Petang sikit baru kami berkelah kat Kuala Dungun, makan bekal makanan yang dibawa dari rumah. Masa kami baru nak start makan, hujan turun agak lebat jugak la tapi tak jejaskan mood makan kami..hihi

Balik dari berkelah kami singgah melawat sedara suami yang dikenali dengan Ayah Su dan Cik Su.

2 Januari 2017 (Isnin)

Kami keluar ke pasar Dungun nak beli keropok2 yang dipesan. Sebelum tu kami singgah makan dulu berdekatan balai bomba dan pasar. Beli ketam, sotong dan ikan baung.

Balik rumah sempat lagi masak2, makan sebelum kemas barang nak balik Puncak Alam. Seperti biasa, mesti singgah melawat Tokyah dulu, jiran dan sedara depan rumah.

Kami keluar dari rumah je pukul 6ptg, tapi menyinggah kedai Cik Ngah, Cik Chik dan last sekali rumah Cik Ngah..lepas solat jamak maghrib dan isyak baru gerak..hihi. Lebih kurang pukul 8.10 camtu baru bertolak balik. 

Mujur jugak jalan tak jem so kami sampai rumah dalam pukul 12 malam.

3 Januari 2017 (Selasa)

Saya cuti la memandangkan bos dah luluskan cuti. Tapi bukan cuti saja, kalut siapkan result student..huhu..Suami saya je kerja.

4 Januari 2017 (Rabu)

Saya dah masuk kerja macam biasa..hihi

Ok la, setakat ni je cerita skema saya. Nanti sambung lagi!



No comments: